Ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά τόσο την έννοια του πατριωτισμού όσο και του σεβασμού απέναντι στον πολιτισμό, την τέχνη και την ιστορία.

Κάποιος μπορεί να θεωρεί  ότι η εμπορευματοποίηση του κορυφαίου μνημείου της χώρας είναι πατριωτική κίνηση υψίστης σημασίας καθώς αποφέρει οικονομικά κέρδη. Κάποιοι όμως θεωρούμε ότι ορισμένα  πράγματα, όπως η ιστορική συνέχεια και ο πολιτισμός, δεν εξαγοράζονται.

Ο λόγος για την Ακρόπολη, ένα χώρο που φέρει ανεκτίμητες αρχαιολογικές, ιστορικές, και κυρίως συμβολικές αξίες.

Ήταν 30 Μαΐου του 1941 όταν οι δύο φοιτητές, ο Μανώλης Γλέζος και ο Απόστολος Σάντας, μην αντέχοντας να βλέπουν την γερμανική σβάστικα να κυματίζει στην Ακρόπολη, αποφάσισαν να δράσουν. Με άγνοια κινδύνου πήδηξαν τα σύρματα και κατάφεραν, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τους φρουρούς, να κατεβάσουν το χιτλερικό σύμβολο που προκαλούσε την ελληνική υπερηφάνεια.

Δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες από τότε που το Υπουργείο Πολιτισμού προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια τόσο των ειδικών όσο και του κοινού με το στρώσιμο σκυροδέματος στον περιβάλλοντα χώρο της Ακρόπολης προκαλώντας αρχαιολογικές καταστροφές, υποβάθμιση της αξίας του μνημείου και αλλοίωση της εικόνας του.

Η δικαιολογία που δόθηκε ήταν πως η παρέμβαση γίνεται για λόγους διευκόλυνσης των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Μια δικαιολογία η οποία σχεδόν αμέσως καταρρίφθηκε δια στόματος της Προέδρου του ΣΕΑ κα Δ. Κουτσούμπα η οποία μεταξύ άλλων κατήγγειλε ότι ΚΑΜΙΑ διαδρομή δεν έχει κλίση έως 5%, για αυτόνομη κίνηση αμαξιδίων, όπως ορίζει ρητά το τεύχος "Σχεδιάζοντας για όλους".

Προ ημερών φανερώθηκε σε όλους μας το πραγματικό κίνητρο αυτής της απεχθούς παρέμβασης στον Ιερό Βράχο και το κίνητρο αυτό δεν είναι άλλο από την εμπορευματοποίηση του.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παραχώρησε αρχαιολογικούς χώρους όπως την Ακρόπολη, το Ηρώδειο, την Αρχαία Αγορά και τον Ναό του Ποσειδώνος στο Σούνιο για φωτογραφίσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της παρουσίασης της καλοκαιρινής συλλογής του Οίκου Dior. Το... "εντυπωσιακότερο" όλων είναι ότι τα μέλη του ΚΑΣ εισηγήθηκαν ομόφωνα υπέρ της διάθεσης των χώρων που ζητήθηκαν προτάσσοντας το επιχείρημα ότι "Οι εικόνες αυτές θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο κάνοντας γνωστά τα μνημεία μας και προβάλλοντας την αναστηλωτική πρόοδο που έχει γίνει μέχρι σήμερα".

Εδώ να τονιστεί ότι το 2017, σε αντίστοιχο αίτημα  του οίκου μόδας Gucci, τα μέλη του ΚΑΣ όχι μόνο είχαν αρνηθεί αλλά είχαν κάνει και δηλώσεις όπως:

<<Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να δίνουμε με αυτό τον τρόπο το σύμβολο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς για μια επίδειξη μόδας, που μπορεί να είναι υψηλής ραπτικής, αλλά δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του χώρου>>, «τελικά αυτό το υπέρτατο μνημείο θα καταντήσει ένα σκηνικό, κάτι που δεν θα ήθελε κανείς να δει έτσι>>, κ. α.

Ένα μνημείο το οποίο κατέχει εξέχουσα θέση στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO μετατράπηκε σε μέσο αύξησης κερδών τουριστικών πρακτόρων και  οίκων μόδας.

Άξια αναφοράς είναι και η σκανδαλώδης επιχορήγηση την οποία ζήτησε η κα Μενδώνη από τον Όμιλο Ωνάση, μια επιχορήγηση η οποία δεν τέθηκε προς έγκριση στην Βουλή ούτε αναρτήθηκε στο Διαύγεια αφήνοντας εν τέλει υπόνοιες για τους όρους που περιέχει.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μέσω της υπουργού Πολιτισμού προσβάλει, υποβαθμίζει και ευτελίζει  τον Ιερό μας Βράχο, μετατρέποντας τον σε πασαρέλα υψηλής ραπτικής.  Παράλληλα η  κα Λίνα Μενδώνη έχει αφήσει ήδη το αποτύπωμα της στο χώρο, όπως προφανώς επιθυμούσε, αλλά με αρνητικό πρόσημο μιας και θα μείνει στην ιστορία ως η Υπουργός Πολιτισμού που βεβήλωσε ένα Ιερό μνημείο αιώνων .

Αντιθέτως οι πραγματικοί αγωνιστές και υπερασπιστές των ιδεώδων, Μανώλης Γλέζος και Απόστολος Σάντας κατεβάζοντας τη Ναζιστική Σημαία από την Ακρόπολη είδαμε στα πρόσωπα τους να ενσαρκώνεται η φλόγα της αντίστασης και της ανυπακοής σε κάθε εξουσία.

Ως ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ απαντάμε λοιπόν με μια φράση από τον Επιτάφιο του Θουκυδίδη που εκφώνησε ο Περικλής κατά το δεύτερο έτος του Πελοποννησιακού πολέμου.

Στην ιστορία μας ανήκει άλλωστε και ο Χρυσός αιώνας του Περικλέους, στην ιστορία μας ανήκουν και όσοι πατριδοκάπηλοι ξεφτιλίζουν τον πολιτισμό  μας για ένα κομμάτι ψωμί όπως και αυτοί που κατέδιδαν τους πατριώτες για ένα τενεκέ λάδι. Στην ιστορία μας ανήκουν και όσοι συνεχίζουν να υψώνουν ανάστημα και να μην δέχονται το δόγμα ότι όλα πωλούνται και αγοράζονται.

''φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας'' 

‘’Αγαπούμε το ωραίο χωρίς να το ευτελίζουμε και φιλοσοφούμε χωρίς να γινόμαστε μαλθακοί''